آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با نوای «لبیک یا حسین» تعویض شد

  • کد خبر: ۱۷۴۹۵۴
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با نوای «لبیک یا حسین» تعویض شد
مراسم تعویض پرچم گنبد حرم امام حسین و حضرت عباس (ع) با نوای «لبیک یا حسین» هزاران زائر در کربلا برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شب گذشته پرچم گنبد حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام تعویض و به رنگ سیاه درآمد.

عراقی‌ها در روز‌های گذشته برنامه‌های مراسم تعویض پرچم گنبد‌های مطهر را هم‌زمان با شب اول محرم اعلام کرده بودند، اما آیت‌الله سیستانی پنج‌شنبه را اول محرم اعلام کرد.

با این وجود، با توجه به برنامه‌ریزی قبلی، مراسم تعویض پرچم شب گذشته برگزار شد. این مراسم به مناسبت محرم با حضور جمعی از خادمان و متولیان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام و هزاران زائر از کشور‌های مختلف برگزار شد.  

پس از اقامه نماز مغرب و عشا، حرم‌ها مملو از جمعیت شد و در‌های ورودی نه تنها حرم‌ها، بلکه بین‌الحرمین را بستند.  

با آغاز مراسم تعویض پرچم، نوای لبیک یا حسین در کربلا طنین‌انداز شد و خادمان حرم‌های مطهر برای تعویض پرچم بالای گنبد‌ها رفتند و قرآن را به نشانه احترام بر فراز گنبد به اهتزار درآورده و پس از خواندن آیاتی از کلام الله مجید، پرچم عزا مزین به «لبیک یا حسین» و «یا ساقی عطاشی» را به ترتیب بر فراز گنبد حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام نصب کردند.

پس از آن هم در حالی که نوای «لبیک یا حسین» در کربلا طنین‌انداز بود، چراغ‌های حرم‌های مطهر و بین‌الحرمین که سبز بود، به رنگ قرمز درآمد و حال و هوای کربلا متناسب با ایام عزاداری محرم و صفر شد.

هر ساله در شب نخست ماه محرم کربلا سیاهپوش و چراغ‌های حرم‌های مطهر قرمز می‌شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->